Araştırmamızda Rönesans Dönemi Hristiyan ikonografisine ilişkin tasvirler Panofsky Metodolojisi kapsamında incelenmiştir ancak Panofsky Metodolojisinde doğal anlam altında yer alan ifadesel özellik konunun daha anlaşılabilir olması ve ikonografi ile bağlantı oluşturması nedeniyle "ikonografik anlam ve ifadesel özellik" başlığı şeklinde kullanılmıştır. Dolayısıyla çalışmamız kapsamındaki her bir eser "ikonografik ve ikonolojik anlam" bakımından kapsamlı bir şekilde irdelenerek söz konusu eserlerin Avrupa Tasvir Sanatı'ndaki yerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Meryem'in Hristiyan inancı içerisindeki yerinin vurgulanması da araştırmamızın diğer bir amacıdır. Bu bölümü yazmamızın nedeni konsil kararları içinde Meryem'e önemli bir yer verilmesi ve mezhepler arasında görüş farklılıklarının olmasıdır. Bunun dışında Ortaçağ'dan sonra hem kültürel hem de sanatsal açıdan devrim niteliğinde bir dönem olan Rönesans ile birlikte resim sanatında ortaya çıkan üslup özelliklerini vurgulayarak söz konusu tasvirlerin ikonolojik açıdan da ele alınması çalışmamızın amaçlarından bir diğeridir.