Yirminci yüzyılın ilk yarısında Japon İmparatorluğunun Büyük Doğu Asya politikalarını uyguladığı dönemde bir grup Japon felsefeci Kyoto İmparatorluk Üniversitesi çevresinde fenomenoloji din etik varoluşçuluk gibi alanlarda müstesna bir tartışma ortamı yaratmış; birbirinden ilginç eserler vermiştir. Batının krizinden bahseden Nietzsche Bergson Heidegger gibi Batılı filozoflara atıfla "Batı modernitesinin üstesinden gelmek" dâhil pek çok tez geliştiren bu hareket yürüttüğü tartışmaları giderek derinleştirip çeşitlendirmiştir. Batıdaki varoluşçu felsefeye ve nihilizm sorununa özellikle Mahāyāna Budizminin entelektüel ve manevi öğretilerinden beslenerek cevaplar geliştiren Kyoto Okulu filozofları "benliğinden arınmak" "kendini terk etmek" "hiçlik felsefesi" ve "mutlak hiççilik" gibi yeni yaklaşımlar getirmiştir...
Konunun önde gelen uzmanlarından Bret W. Davis'in bu çalışması dört soruya odaklanmaktadır: Kyoto Okulu nasıl tanımlanmalıdır? Temel felsefi kavramı olan "mutlak hiçlik"le kastedilen nedir ve Kyoto Okulu filozofları ilhamını Doğudan alan bu fikri Batı düşüncesiyle diyalog ve tartışmalar içinde nasıl geliştirmiştir? Politik eserlerinin esası ve onları çevreleyen tartışmaların temeli nelerdir? Kültürlerarası düşünme veya "dünya felsefesi" açısından Kyoto Okulunun mirası nedir?
Kyoto Okulu Felsefesi Avrupa-merkezci felsefe okumalarının ezberlerini bozan ve Japon entelektüel tarihine yakından bakma merakı uyandıran zihin açıcı bir inceleme...