Sosyal hayatta pek çok uygulamanın sanallaştığı düşünüldüğünde spor sektörünün de bu durumdan uzak kalamayacağı görülmektedir. Sanal gerçeklik (VR) gözlüklerinin insan hayatına dâhil olması kripto para borsasının oluşması artırılmış gerçeklik (AR) görüntüleri ile yaşanan deneyimler özellikle müzelere yönelik olmak üzere düzenlenen sanal seyahatler iş toplantılarının sanal ortama taşınması çevrim içi sertifika programları bir iş kolu hâline gelen video içerikli internet siteleri ve sanal ortama ait bir evren niteliği taşıyan metaverse gibi uygulamalar toplumsal hayatta çok önemli bir yer edinmektedir. Tüm bu fenomenlerin gelişim süreçleri göz önüne alındığında e-sporun da spor dünyasının dijital çağa ayak uydurmuş hâli olarak ortaya çıkışı sürpriz değildir. Bu gelişmeler liderlik kavramı ile bağdaştırıldığında liderliğin klasik dönem neo-klasik dönem ve modern dönem koşullarına göre evrim geçirmesi gibi dijital döneme göre değişime uğraması da muhtemel bir durumdur. Bu bağlamda liderlik paradigmasının hangi yöne evrileceğini e-spor çatısı altında incelemek hem branşın kendisi açısından hem de genel anlamda spor yönetimi açısından önem teşkil etmektedir.