Yüzyıllar boyunca Batı coğrafyasına yönelik ticaretin baş ürünü olan Türk İran ve Hint kaynaklı halılar Avrupalı büyük ustaların esin kaynakları olmuştur. Özellikle kutsal kitaptan temaların işlendiği resimlerde Doğu'nun en kıymetli tekstil ürünü olan halı resimleri yapılan mekanların statü ve zenginliğini anlatmak için kullanılmıştır.
Bu bağlamda Kuzey Rönesansı'nın büyük ressamı Hans Holbein'ın (1497-1543) tablolarında yer alan halı tiplerinin 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarında sanat tarihçileri tarafından sınıflandırmaları yapılmıştır. Böylece Doğu kökenli ve çok çeşitli tiplere sahip olan halı tipleri Avrupa Resim Sanatında betimlemelerini yapan büyük ressamların isimleriyle anılarak halı terminolojisine geçmiştir.
Bu araştırma Genç Holbein'ın yaşam öyküsünü okuyucuya aktarmayı ve onun resimlediği Batı Anadolu/ Uşak ve Bergama halılarının yaşam gizlerini gün ışığına çıkarıp tarihsel süreçte izini sürmeyi hedeflemektedir. Postmodernizmin yeniden yapılandırmalara olanak sağlayan anlayışıyla halıların yüzyıllar ötesinden günümüzde tekrar ele alınmalarını göstergeler üzerinden yeniden okunmalarını ve yapısal dönüşümlerle yeni yorumları gündeme getirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmalar ve derinliğine yapılan kazımalar sonucunda oluşturulan yeniden yapılandırmalar bu tasvirlerin katmanlı söylemlerini artırmaktadır.