• et-Tuhfetüs- Seniyye (Yeni Dizgi - Tahkîkli)
  • et-Tuhfetüs- Seniyye (Yeni Dizgi - Tahkîkli)
  • et-Tuhfetüs- Seniyye (Yeni Dizgi - Tahkîkli)
  • et-Tuhfetüs- Seniyye (Yeni Dizgi - Tahkîkli)
et-Tuhfetüs- Seniyye (Yeni Dizgi - Tahkîkli)
    • Sayfa Sayısı
      296
    • Kağıt Türü
      İthal Kağıt
    • Ebat
      17 x 24
    • Renk
      Renkli
    • Dil
      Arapça
    • Cilt Durumu
      Ciltli
    • ISBN-13
      9786057178862
    175,00 TL
    ÜRÜN SATIŞ DIŞI

    et-Tuhfetü's-Seniyye: Muhammed Muhyiddin Abdülhamîd'in İbn Âcurrûm'un nahve dair olan el-Mukaddimetü'l-Âcurrûmiyye kitabı üzerine kaleme aldığı şerhtir. Eserin tam olarak ismi; et-Tuhfetü's-Seniyye bi-Şerhi'l-Mukaddimeti'l-Âcurrûmiyye'dir.

    İbn Âcurrûm'un Mekke'de yazdığı el-Mukaddimetü'l-Âcurrûmiyye kitabı nahivle alakalı olup içerisinde isim ve fiillerin tasrifleri i'rabı ve harflerin i'rabı gibi konuları ihtiva etmektedir. Gerek İbn Âcurrûm'un eseri gerek Muhammed Muhyiddin Abdülhamîd'in et-Tuhfetü's-Seniyye'si kolay öğretici yöntemi sayesinde İslâm dünyasında pek rağbet görmüştür.

    EL-MUKADDİMETÜ'L-ÂCURRÛMİYYE
    İbn Âcurrûm'un nahivle alakalı olarak kaleme aldığı ve kendisiyle tanındığı en meşhur eseridir. Eser; isim ve fiillerin tasrifleri i'rabı ve harflerin i'rabı gibi konular hakkında özlü bilgiler içermektedir. Müellif bu eserini hac vazifesi münasebetiyle Mekke'de bulunduğu zaman diliminde kaleme almıştır.

    el-Mukaddimetü'l-Âcurrûmiyye yöntemi ve nahvin ana kurallarını sade bir dille ifade etmesi gibi sebeplerden dolayı İslâm dünyasında meşhur olmuştur. Ayrıca daha sonra Avrupa'da da tanınarak çok rağbet görmüş ve belli başlı Batı dillerine tercüme edilmiştir. Şunu da belirtmek gerekirse pek çok farklı müellif tarafından el-Âcurrûmiyye üzerine altmış civarında şerh yazılmıştır.

    İBN ÂCURRÛM (ö. 723/1323)
    İbn Âcurrûm Kuzey Afrikalı dil ve kıraat âlimidir. el-Âcurrûmiyye adlı eseriyle maruftur. 672'de Fas'ta doğmuştur. Sanhâce kabilesindendir. Tam olarak ismi; Ebû Abdillâh Muhammed b. Muhammed b. Dâvûd es-Sanhâcî'dir. Âcurrûm lakabı Berberî dilinde "sûfî" anlamında olmakla beraber dedesinden kendisine kalmıştır.

    Tahsil Hayatı
    Tahsil hayatı hakkında yeterince bilgi olmayan İbn Âcurrûm ilk temel eğitimini Fas'ta almıştır. Ayrıca burada dil edebiyat kıraat fıkıh ve matematik tahsili de görmüştür. Daha sonra hac yolculuğu sırasında Kahire'ye uğramış burada meşhur dilci ve müfessir Ebû Hayyân el-Endelüsî'nin derslerine katılarak icâzet almıştır.

    Hac farizasını yerine getirdikten sonra tekrar Fas'a dönmüş ve Karaviyyîn Camii'nde dil ve kıraat dersleri vermeye başlamıştır. Zamanla (iki oğlu başta olmak üzere) birçok talebe yetiştirmiştir.

    Önde gelen bazı talebeleri şunlardır; Ebû Muhammed Abdullah (oğlu) Mindîl lakabıyla maruf Ebü'l-Mekârim Muhammed (oğlu) Ebü'l-Abbâs Ahmed b. Muhammed el-Cezennâî Ebû Muhammed Abdullah b. Ömer el-Vângılî ed-Darîr (dilci ve fakih) Ebû Abdullah Muhammed b. Abdülmüheymin el-Hadramî Ebü'l-Abbâs Ahmed b. Muhammed el-Hazrecî (fıkıh ve kıraat âlimi) Muhammed b. Ali el-Gassânî.

    Aynı zamanda İbn Âcurrûm birkaç çalışmada kaleme almıştır. Bunların en meşhuru el-Mukaddimetü'l-Âcurrûmiyye'dir. Diğer eserleri; Ferâ'idü'l-Me'ânî fî şerhi Hırzi'l-Emânî ve İmam Nâfi' kıraatiyle ilgili "el-Bâri'" adlı bir manzumesi'dir.

    Müellif İbn Âcurrûm 723 (1323) senesinde Fas'ta vefat etmiştir. Günümüzde Bâbülhamrâ olarak bilinen Bâbülcizyîn yakınındaki Endülüslüler mahallesinde defnedilmiştir.

    Allah Teâlâ Rahmet Eylesin Mekanını Cennet Kılsın Âmin

    MUHAMMED MUHYİDDİN ABDÜLHAMÎD (1900-1973)
    Müellif Muhyiddin Abdülhamîd Arap dili ve edebiyatı âlimidir. Mısır'ın Şarkıye ilinin Kefrülhamâm köyünde doğmuştur. Nisbesiyle beraber ismi; Muhammed Muhyiddîn b. Abdilhamîd el-Mısrî'dir.

    Muhyiddin Abdülhamîd İlk öğrenimini memleketinde görmüş orta öğrenimini de Dimyat'ta tamamlamıştır. 1925 senesinde Ezher Üniversitesi'nden mezun olmuş bir müddet Ezher'in lise kısmında ve Kahire Enstitüsü'nde öğretmenlik yapmıştır.

    İlim ekseninde bir hayat süren müellif özetle daha sonra şu görevlerde bulunmuştur: 1931 senesinde Ezher'e müderris olarak tayin edilmiş ve burada uzun süre Arap Dili Fakültesi'nde müderris ve dekanlık yapmıştır.

    1940 yılında yeni açılan Hartum Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne bağlı Yüksek Hukuk Mektebi'nde müderrislik ve mektebin din ilimlerine dair programlarını hazırlamak için Sudan'a davet edilmiş bu daveti kabul ederek 4 sene kadar burada hizmet etmiştir.

    1943 yılının sonunda tekrar Ezher Üniversitesi Arap Dili Fakültesi'ne müderris ve idareci vasfıyla dönmüş ve İlâhiyat Fakültesi'nde ders okutmuştur. Bu arada Kahire Arap Dil Kurumu başta olmak üzere Mecmau'l-Buhûsi'l-İslâmiyye gibi birçok ilmî kuruluşta üye olarak görev almıştır.

    Ayrıca Ezher Üniversitesi'nde Lecnetü'l-Fetvâ ve el-Meclisü'l-a'lâ li'ş-Şuûni'l-İslâmiyye'ye bağlı Lecnetü İhyâi't-Türâs'a başkanlık da yapmıştır. İlmî bir hayat süren Muhyiddin Abdülhamîd 1965 yılında Arap Dili Fakültesi'nin dekanlığından emekliye ayrılmış 1973 senesinde de Kahire'de vefat etmiştir.

    Allah Teâlâ Rahmet Eylesin Mekanını Cennet Kılsın Âmin

    MUHYİDDİN ABDÜLHAMÎD'İN ESERLERİ
    el-Muhtâr min Sıhâhi'l-Luga (li'l-Cevherî)
    Mebâdi'ü Dürûsi'l-'Arabiyye
    el-Ahvâlü'ş-Şahsiyye fi'ş-Şerî'ati'l-İslâmiyye
    Ahkâmü'l-Mevârîs 'ale'l-Mezâhibi'l-Erba'a
    Tenkîhu'l-Ezheriyye
    Dürûsü't-Tasrîf
    Tefsîrü'l-Kur'âni'l-'Azîm: Cüz'ü 'Amme
    Şerhu Makâmâti Bedî'izzamân el-Hemedânî
    Şerh 'alâ Şerhi İbn 'Akîl ('alâ Elfiyyeti İbn Mâlik) (Minhatü'l-Celîl bi-Tahkîki Şerhi İbn 'Akîl)  
    et-Tuhfetü's-Seniyye bi-Şerhi'l-Mukaddimeti'l-Âcurrûmiyye
    Şerhu'l-Mukaddimeti'l-Ezheriyye
    en-Nizâmü'l-Ferîd bi-Tahkîki Cevhereti't-Tevhîd
    Şerh 'alâ Şerhi Katri'n-Nedâ ve Belli's-Sadâ
    Şerhu Dîvâni 'Ömer b. Ebî Rebî'a el-Mahzûmî
    Şerh 'alâ Kitâbi'l-İnsâf fî Mesâ'ili'l-Hilâf Beyne'n-Nahviyyîn el-Kûfiyyîn ve'l-Basriyyîn
    Uddetü's-Sâlik ilâ Tahkîki Evdahi'l-Mesâlik
    Şerhu Dîvâni Ebî Temmâm
    Hidâyetü's-Sâlik ilâ Tahkîki Evdahi'l-Mesâlik
    Sebîlü'l-Felâh fî Şerhi Nûri'l-Îzâh
    el-İntisâf mine'l-İnsâf (Şerh 'ale'l-Mufassal)
    Şerh 'alâ Metni't-Telhîs fi'l-Belâga
    MUHYİDDİN ABDÜLHAMÎD'İN BAZI TAHKÎK ÇALIŞMALARI
    Makâlâtü'l-İslâmiyyîn; -Ebü'l-Hasan Eş'arî
    el-Fark Beyne'l-Fırak; -Abdülkāhir el-Bağdâdî
    el-İhtiyâr li-Taʿlîli'l-Muhtâr; -Abdullah b. Mahmûd el-Mevsılî
    el-Hidâye; -Burhâneddin Mergînânî
    el-Lübâb fî Şerhi'l-Kitâb; -Abdülganî el-Meydânî
    Minhâcü'l-Vüsûl; -Kâdî Beyzâvî
    Yetîmetü'd-Dehr fî Mehâsini Ehli'l-'Asr; -Ebû Mansûr es-Se'âlibî
    Mürûcü'z-Zeheb; -Mes'ûdî
    Vefeyâtü'l-Aʿyân; -İbn Hallikân
    Fevâtü'l-Vefeyât; -İbn Şâkir el-Kütübî
    Vefâʾü'l-Vefâ; -Semhûdî
    Edebü'l-Kâtib; -İbn Kuteybe
    el-Meselü's-Sâʾir fî Edebi'l-Kâtib ve'ş-Şâʿir; -Ziyâeddin İbnü'l-Esîr
    Muhtasarü'l-Meʿânî; -Teftâzânî
    Evdahu'l-Mesâlik ilâ Elfiyyeti İbn Mâlik; -İbn Hişâm en-Nahvî
    Şerhu Elfiyyeti İbn Mâlik; -İbn Akîl
    Şerhu Katri'n-Nedâ; -İbn Hişâm en-Nahvî
    el-Mücmel fi'l-Luga; -İbn Fâris
    el-Îzâh fî ʿUlûmi'l-Belâga; -Hatîb el-Kazvînî
    Hizânetü'l-Edeb; -Abdülkâdir el-Bağdâdî
    ET-TUHFETÜ'S-SENİYYE İÇİNDE İŞLENEN BAZI KONULAR
    Nahvin tarifi konusu semeresi
    Kelam türleri
    İ'rab türleri
    Zammenin kullandığı yerler
    Fethanın kullandığı yerler
    Cer alametleri
    Cezm alametleri
    Mu'rebler
    Fiil çeşitleri
    Fail çeşitleri
    Mübteda kısımları
    Haber kısımları
    Mübteda ve Haber üzerine dahil olan amiller
    Marifenin kısımları
    Nekre konusu
    Atıf harfleri
    Bedel çeşitleri
    Hal Temyiz İstisna konuları
    Münada konusu

    Katkıda Bulunanlar
    Ürün Kategorileri
    YORUM YAPIN
    Yorum Başlığı:
    Yorumunuz*:
     
    Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
    Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
    Hata Detayı:
    FIRSATLAR
    © 2024 KitapStore.com - Tüm Hakları Saklıdır