Bu kitap Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Mûsikisi Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Programı'nda kabul edilmiş olan tezimden üretilmiştir. Bu çalışmamda Türk müziği'ne önemli katkılar sunmuş olan Sâdeddin Kaynak'ın hicaz makamındaki 14 eserini incelemeyi Türk müziği'ne bu meyanda naçizane bir katkı sunmayı amaçladım.
Müzik eserlerinin form makam usûl ve güfte açısından incelenmesi Türk müziği'nin kültürel ve müzikal yapısı dönemin müzik anlayışı bestekâr yeterlilikleri gibi konularda bilgiler edinilmesine katkı sağlayacaktır. Önemli bir bestekâr olan Sâdeddin Kaynak'ın bestelerinin analizinden elde edilecek bilgilerin bestekârlar ve bestekâr adayları için de yararlanabilecekleri birer kaynak olabileceği düşüncesindeyim.
İncelenen Sâdeddin Kaynak eserlerindeki gözlemlerden yararlanarak 2 şarkı denemesi yapılmıştır. Güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" film müziklerine daha yakın üslûpta. Güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır gözlerin" ise Sâdeddin Kaynak'ın türkülerini andıran eserlerinin üslûbunda olmasına çalışılmıştır.
Sâdeddin Kaynak'ın Hicaz Makamında Bestelediği 14 Eserine nazire olarak güftesi Sâdeddin Kaynak'a ait "Nasihat" ve güftesi Karacaoğlan'a ait "Aladır Gözlerin" tarafımdan naçizane olarak bestelenmiştir. Bu çalışma ile Sâdeddin Kaynak'ın form makam usûl ve güftedeki anlam bütünlüğüne tarafımdan ne kadar vakıf olabildiğim sunulmuştur.
Prof.Dr.Volkan GİDİŞ