Akademik Kelam Yazıları -II- (Ahlak, Bilgi, İman, Nedensellik, Kötülük, İnsan Fiilleri, Mead, Yöntem)
Akademik Kelam Yazıları -II- (Ahlak, Bilgi, İman, Nedensellik, Kötülük, İnsan Fiilleri, Mead, Yöntem)
    • Basım Yılı
    • Sayfa Sayısı
      265
    • Kağıt Türü
      Kitap Kağıdı
    • Ebat
      13,5 x 21
    • Dil
      Türkçe
    • Cilt Durumu
      Karton Kapak
    • ISBN-13
      9786256123847
    200,00 TL
    152,00 TL
    ÜRÜN SATIŞ DIŞI
    "Akademik Kelâm Yazıları -II-" adlı bu editoryal çalışma İslâm kelâmının ilgi alanına giren önemli meselelere dair kaleme alınmış akademik yazıları bir araya getirmektedir. Çalışmada kelâmî düşüncenin temel konuları arasında yer alanı ahlak bilgi iman nedensellik kötülük insan fiilleri gayb ve yöntem gibi konular farklı kelâm ekollerinin veya şahısların klasik kelâm anlayışına atıfla ele alınmaktadır.
    Kitap "Mu'tezilî Ahlâk Teolojisinde Erdemli Bir Yaşamın İmkânı Üzerine Bir İnceleme" başlıklı bölüm ile başlamakta ve burada Mutezile'nin ahlak ve insan sorumluluğu üzerine olan rasyonel yaklaşımı irdelenmektedir. Bu bölüm bir yandan Mutezile düşünce sisteminde ahlakın teolojik temellerini ortaya koyarken diğer yandan da bu teolojik ahlak sisteminin erdemli bir toplum inşa etmedeki rolüne odaklanmaktadır. "Kelâmda İman-Bilgi İlişkisi" başlıklı bölümde sekülerleşme ve din karşıtı akımların etkisiyle ortaya çıkan zihinsel tereddütlerin giderilmesinde bilgi temelli iman anlayışının önemine değinilmiştir. Batı düşüncesinin aksine İslâm kelâmcılarının iman tanımlarının Kur'an'ın önerdiği bilgi temelli yaklaşımdan hareketle şekillendiği vurgulanmıştır. Bu bağlamda iman ile aklî delillerin ilişkisi ve taklidî imanın geçerliliği konularında kelâmcıların farklı görüşleri ele alınmıştır. "Gazzâlî'de Nedenselliğin Anatomisi: Kelam Felsefe Mantık ve Tasavvuf Açısından Bir İnceleme" başlıklı bölüm Gazzâlî'nin klasik nedensellik anlayışına getirdiği eleştiriyi ele alarak Allah'ın iradesinin mutlaklığına dayalı bir nedensellik tasavvurunu inceler. Gazzâlî filozoflar tarafından ileri sürülen zorunlu neden-sonuç ilişkisini reddetmiş ve bunu ilahi irade ve sürekli yaratma anlayışıyla ilişkilendirmiştir. Bu yaklaşım Eş'arî kelâm ekolünün "âdet" kavramı üzerinden sistematik bir teoriye dönüşmüştür. "Ahlâkî Kötülüklerin Hz. Yûsuf Kıssası Bağlamında Kelâmî Açıdan İncelenmesi" adlı bölümde ahlâkî kötülüklerin tanrı tasavvuru ve insan iradesiyle ilişkisi incelenmiş ve Kur'an kıssaları rehberliğinde kötülük karşısında erdemli bir tutum geliştirmenin gerekliliği vurgulanmıştır. "Tarihi Art Alanı ve Kulların Fiilleri Bağlamında Hidâyet-Dalâlet Meselesi" bölümde hidâyet ve dalâlet konuları kulların fiilleri ve irade özgürlüğü bağlamında tartışılmış bu konuda Mu'tezile Eş'arîyye ve Mâtürîdîyye'nin farklı yaklaşımları tarihî bir perspektifte analiz edilmiştir. "Günümüz İlahiyatı'nda Gaybî Varlık Olarak Melek" başlıklı bölüm melek inancını modern ilahiyat açısından ele almakta ve gayb kavramına dair açıklamalar sunmaktadır. Bu bölüm bir yandan gaybî varlıklar çerçevesinde melek inancının İslâm düşüncesindeki konumunu ele alırken diğer yandan da bu konunun iman esaslarıyla ilişkisine vurgu yapmaktadır. "El-Münkız mine'd-Dalâl Bağlamında Gazzâlî Düşüncesinde Metodik Şüphecilik" adlı bölümde kesin bilgi arayışı bağlamında Gazzâlî'nin şüpheci metodolojisi ele alınmaktadır. Bu bölümde Gazzâlî'nin hakikat arayışı eleştirel düşünce ve şüphe krizleri bağlamında incelenmektedir. "Mâtürîdîlik Ekolünün Hadislere Yaklaşımı" başlıklı son bölümde ise Mâtürîdîliğin akıl-nakil dengesine dayalı özgün yaklaşımına vurgu yapılmış ve hadislere yaklaşımlarının da bu çerçevede şekillendiğine değinilmiştir.
    Ürün Kategorileri
    YORUM YAPIN
    Yorum Başlığı:
    Yorumunuz*:
     
    Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
    Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
    Hata Detayı:
    FIRSATLAR
    © 2025 KitapStore.com - Tüm Hakları Saklıdır