Mathematica her türlü sayısal sembolik ve grafiksel hesaplamayı yapan genel bir sistemdir. Dünyada ilk etkileşimli matematik programı olan bu program ile sembolik hesaplamalar ve cebir işlemlerinin yanı sıra iki ve üçboyutlu grafikler üretebilir ses elde edebilir ve çeşitli animasyonlar yaratabilirsiniz.
Daha çok üniversitelerin matematik endüstri mühendisliği bölümü ve işletme fakültelerinde okuyan öğrencilere yönelik olan Mathematica 3.0 ve 4.0 Sürümü araştırmacılar için de önemli bir kaynak niteliğindedir. Kitabın yazarları Prof. Dr. Mehmet Çınar ve Müzeyyen Çınar programa ilişkin tüm mönü ve çalışma özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtmışlardır. Her bölümde konuların açıklamaları ve uygulamalarını bir arada bulacağınız kitap Mathematica'nın temel yapısı ve kullanımını anlaşılır ve yalın bir dille öğretmektedir.