Eflatun (Platon) Devlet kitabına doğruluk kavramını tartışarak başlamıştır. Doğruluk hem adalet anlamına geldiği için hem de ahlakın temel terimlerinden biri olduğundan önemlidir. Sofistlerin iddia ettiği doğruluk güçlünün işine gelendir tanımı adaleti ve ahlakı ortadan kaldıracak bir yaklaşım olarak görülmektedir. Eflatun bu tanımın geçerli olmadığını çeşitli şekillerde göstermeye çalışmıştır.
Genel olarak Devlet'e bakıldığında Eflatun'un Atina'nın içinde bulunduğu sorunlardan kurtulmasının peşinde olduğu görülür. Bu bağlamda toplumun nasıl ortaya çıktığını insanın temel ihtiyaçlarından hareketle temellendirmiştir. Mesleklerden hareketle toplumsal ihtiyaçları ele almış ve toplum olabilmenin şartlarını araştırmıştır.