İslam'ın ilk dönemlerine ait tarihi olaylarda cahiliyenin devam etkileri'ni dikkate almak önemlidir. İnsanlar her ne kadar Müslüman oldularsa da bir anda bütün alışkanlıklarından kopmuş değiller. Esasında İslam da arazi üzerinde bir temizlik yapıp yepyeni ve eskisiyle hiçbir ilişkisi kalmamış orjinal bir bina inşa etmiş değildir. Burada söz konusu olan çürümüş geleneklerin asabiyetin haksız hamiyet ve alışkanlıkların musam kılıklar altına girip varlıklarını devam ettirmeleridir.
Şankıti önemli bir noktaya dikkat çeker. Eğer Peygamber Efendimiz a.s'dan rivayet edilen hadislerin doğruluğu güvenilirliği için senet ve metin kritiği çerçevesinde ilk ravi durumundaki sahabeleri kritik etmek mümkünse de bu durumda tarihte kritik edilmeyecek kimse yoktur. Hadis usulünde kullanılan yöntem bu açıdan bizim için yol göstericidir.
Detaylı bir araştırmada eğer olayın aktörü sahabe ise ki kitabın konusu sahabe arasındaki görüş ihtilaflarıdır sahabenin konumunu dikkate almak icap eder.
Sahabe de kuşkusuz hata yapar çünkü masum değildir.