Ne Rilke'den önce ne de ondan sonra izlenimin bu dingin ve yüksek gerilimine ulaşılmıştır.. O bir gün ortaçağ dinselliğinden hareketle insanlık ülküsünün ötesinde yeni bir dünya imgesine giden yolda yalnızca büyük bir ozan değil eşi bulunmaz bir yol gösterici olacaktır.
Robert Musil
İçindeki Hikayeler:
Kalem Ve Kılıç (1893) / İsa Çocuk (1893) / Pierre Dumont (1894) / Terzi (1894) / Altın Sandık (1894) / Gelincik... (1895) / Bir Karakter (1895/96) / Ve Yine De Ölüm (1896) / Olay Olaysız Bir Öykü (1896) / Ölüm Günü (1896/97) / Kaçış (1896/97) / Beyaz Şans (1896/97) / Bir Ses (1896-97) / Bir Ölü (1896) / Havari (1896) / Onun Kurbanı (1896) / Ön Bahçede (1896) / Pazar Günü (1896) / Kutsal İlkbahar (1897) / Aile Şöleni (1897) / Sır (1897) / İhtiyarlar (1897) / Kısmét (1897) / Hepsi Bir (1897) / Uzlaşma (1897) / Kral Bohusch (1897) / Kardeşler (1897) / Ewald Tragy (1898) / Maskeler (1898) / Manzaralar (1898) / Sessiz Refakat (1898) / Kuşaklar (1898) / Yaşamda (1898/99) / Hayalet (1898/99) / Sohbet Sırasında (1898/99) / Seven (1898/99) / Sonuncular (1898/99) / Pan Mraz'ın Gülüşü (1899) / Vladimir (1899) / Not: Bir Akşam (1899) / Bir Sabah (1899) / Kardinal (1899) / Bayan Blaha'nın Hizmetçisi (1899) / Yansımalar (1899) / Ev (1899) / 'Vitali Uyandı...' (1900) / Bir Kızın Mektubundan (1900) / (İki Fragman) (1900) / Albrecht Ostermann (1900/01) / Ejderha Savaşçısı (1901) / Mezarcı (1901/02) / Beden Eğitimi Dersi (1902)