Oyun başladı yazgı yazıldı. Babam sırtüstü düştü yoksul fanilası yüzüne kapanmıştı; zayıf karnı ölü balık karnı gibi griydi... Ailenin onuru yerlerde sürünürken görmemem gereken şeyi onurlu saygıdeğer bir oğlun eski bir Bedevi'nin asla görmemesi gereken şeyi gördüm. O gevşemiş pörsümüş alçaltıcı şeyi gördüm; yasak tabu alanı: Babamın penisi... Söylenecek söz kalmadı artık! Gerisi hiçlik sonsuz bir boşluk bitmeyen bir düşüş yokluk...
Eserleri 14 dile çevrilen ve 25 ayrı ülkede yayınlanan Yasmina Khadra usanmadan insanlığın zaferi için çağdaş militan tarihi araştırıyor. Kabil Kırlangıçları ve Saldırı'dan sonra Bağdat'ın Sirenleri yazarın Doğu ile Batı arasındaki sağır diyaloguna kutsadığı üç perdelik oyunun son bölümü.