Batı müziği tarihinde popüler müzik çeşitlerinin 20.Yüzyılda olduğu kadar ağır bastığı bir dönem yaşanmamıştır. Dolayısıyla hem Müzik bilim bakımındanhem eğitim bilimi açısından Popüler Müzik gerçekliği önem taşımaktagünümüzün uygar dünyasında müzikolog ve pedagogların yanı sıramüzik sosyologları ve müzik psikologları da bu konuya ciddiyetle eğilmektedir.Çalışma bu yönden dikkat çekicidir.Geleneksel müzikbir halkın birikimini dile getiren gereksinimleritemsil eder;klasik müziksanatsal doyumukarşılamayı amaçlar;popülert müzik ise genellikle eğlence gereksinimine yönelir.Gerçekte popüler müzik türünün bütün dönemlerde daha fazla ilgi gördüğü söylenebilir;ancak 20. Yüzyılda onun yaygınlığıradyatelevizyonplakve film endüstrisinin kazandırdığı ivmeyle olağanüstü derecede genişlemiştir.