"Dünya Nereye Gidiyor?"
Günümüzün bu can alıcı temel ve tarihsel sorusuna karşılık
olmak üzere sanatsal cevaplar üretmeye çalışan Kahraman
ve Takmaz sanatın-sanatımızın geçmişine bakıp gelecekle
ilgili ortak kehanetler ileri sürüyorlar.
Kahraman son dönem büyük boyutlu yeni çalışmalarıyla
hoca olarak; Takmaz ise Kahraman'ın önerileri
yönlendirmeleri doğrultusunda bilinen ve artık kimlik
bulmaya başlamış kendi kişisel tarzını terk etmeden
sanat tarihinin önemli Rönesans ve Modernleşme dönemi
ustalarının baş yapıtlarından yola çıkarak gerçekleştirdiği
kopya-müdahale-yorumlama-dönüştürme vb. büyük boyutlu
çalışmalarıyla aslında dünyanın ve sanatın neyle
karşı karşıya olduğuna dair yüreklendirici
göndermelerde bulunuyor.
Öte yandan genç sanatçı son yıllarda Türkiye devletinin bir Çağdaş Sanat Müzesi bile yokken ve var olan kendi ulusal müzelerine üvey evlat muamelesi yaparken devlet desteği ile Türkiye'nin büyük ve zengin ailelerine dayalı holdinglerin sanat müzeleri kurma serüvenlerine bakıyor. Bu müzelerin Türkiye'ye Picasso Dubuffet Rodin Rembrandt vb. önemli isimleri getirmelerine ironik bir yaklaşım ortaya koyuyor çok daha başka bir açıdan konuya önemli katkılar geliştiriyor ve bir başka yola işaret ederek Modernizme hem yakın durarak sahip çıkıyor. Hem de Batı sanatı bencilliğiyle karşı karşıya gelmekten kaçınmayıp bir büyük hesaplaşmaya girişiyor.